Nuwara Eliya - Embilipitya - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Monique - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya - Embilipitya - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Monique - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya - Embilipitya

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Oktober 2011 | Sri Lanka, Embilipitiya

dag 12
We vertrekken om 9 uur naar onze volgende bestemming Embilipitya. We staan op tijd op want het ontbijt hier is geen buffet. En alles duurt lang. En we moeten onze rekening betalen. Want alles noteren ze op kamernummer.
Onderweg stoppen we bij een Hindoe tempel (Seetha Eliya Sri Seethai Amman Temple). Een deel van de bevolking is Hindoe dus af en toe zie je van deze tempels langs de kant van de weg. We gaan naar binnen en het is prachtig. Er loopt een meneer te zingen en te offeren. Ik krijg een rode stip op mijn voorhoofd.
Als we verder rijden stoppen we voor thee en koffie. Oh ja en de WC, niet onbelangrijk. De bus heeft een lekke band en moet naar de garage. Gelukkig zitten er meerdere banden aan de achterkant van de bus. Dus we stonden niet met pech langs de weg. En.... we hebben gratis WiFi. Is wel leuk want ik kan een mailtje sturen vanaf mijn iPhone. Verder loop ik met een paar mensen nog door het stadje.
De bus is 2 uurtjes weg en dan kunnen we door naar onze lunchplek. Een mooie plek in Ella met prachtig uitzicht. Er is een bruiloft aan de gang. We mogen rondlopen en de bruid en gasten fotograferen. Leuk. Sommige van de groep dansen zelfs mee. Niet echt iets voor mij. Het is mooi om al die prachtige sari's te zien.
Na dit feest door naar onze bestemming. We stoppen onderweg nog even bij een hele grote waterval. Mooi. En we mogen niet naar boven klimmen. Er staat een bord dat er al 34 mensen dood gevallen zijn. Dus dat doen we maar niet.
Onderweg rijden we langs het nationaal park wat we morgen gaan bezoeken. Uda Walawe National Park, geloof ik. We zien dus nu al wilde olifanten langs de rand van het park. Prachtig en we stoppen dan ook om foto's te maken. Nu maar hopen dat we ze morgen ook zien. De olifanten zoeken vaak de rand van het park op omdat de inwoners ze eten geven. Dat is echter niet de bedoeling. We stoppen nog even bij een stupermarkt en rijden door naar ons hotel.
Prima hotel. Maar een heel lawaaierige airco. Die we helaas wel nodig hebben. Het is hier weer boven de 30 graden. Weer wennen na de 25 graden in Nuwara Eliya.
's Avonds een heel uitgebreid buffet met veel Westerse gerechten zoals lasange, moussaka, eclairs, ijs, etc. Jammer dat er weinig curries zijn maar wel lekker.
Vroeg naar bed, morgen moeten we om half 6 al op voor onze safari. De mensen die naar het Yala park gaan moeten al om 4 uur weg. Dus wij hebben het iets minder erg. Maar het blijft vroeg.

Monique

• 18 Oktober 2011 - 13:38

Mama:

Het is genieten van al het moois en de
    dieren. Wat leuk al die olifanten. Het eten gaat er ook wel in. Wordt weer wennen in Holland.
    Soms 35 graden en dan weer met een kruik naar bed, hoe gek kan het zijn.
    Geniet van de safari.

• 18 Oktober 2011 - 19:42

Tamara:

Hey Monique,

Weer drukke dagen lees ik. Wel leuk zeker al die olifanten op de route, ben benieuwd naar je foto's!
    Geniet er nog effe van!!!

• 19 Oktober 2011 - 11:18

Anke:

Hoi Monique,

het leest als een fijne en mooie vakantie!
    veel plezier verder

• 21 Oktober 2011 - 12:25

Marlène:

Hi Monique

Wat leuk om je verslagen te lezen. Het is net alsof ik je het hoor vertellen. Geniet nog lekker,
    Marlène

• 21 Oktober 2011 - 21:23

Sandy Abrahamsz:

Hi Monique,

Nog even voor mijn vertrek (morgen) een reactie. Het lijkt mij dat je het wel getroffen hebt met je kamer/reisgenote, fijn voor je. Het is toch iedere keer weer afwachten. Onze groep is van 12 gewijzigd in 11 (excl gids).
    Gistermiddag eindelijk mijn visum kunnen ophalen, wel last minute.....
    Ik wens je nog veel plezier gedurende deze laatste week.
    Tot ziens/horens!
    Sandy