Paradise Island Resort - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Monique - WaarBenJij.nu Paradise Island Resort - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Monique - WaarBenJij.nu

Paradise Island Resort

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 Oktober 2011 | Malediven, Lankan Finolhu

vervolg dag 16
We zijn dus aangekomen op onze Atol op 20 minuten varen van de luchthaven Male.
We hebben een huisje aan het strand. De veranda aan de achterkant kijkt uit op palmbomen en als je goed kijkt zie je tussendoor de lagune met het mooie heldere blauwe water. De kamer is ruim en het zijn prima bedden. We hebben een buiten douche om te douchen. Lekker want de temperatuur is hier prima. Tussen de 25 en 31 graden.
Wij hebben hier op het resort vol pension. Dus alle maaltijden zijn gratis. Alleen drank moeten we zelf betalen. Naast het algemene restaurant waar we gratis buffetten hebben 3x per dag zijn er ook nog a la carte restaurants. En daar krijgen we 15 % korting. Evengoed is het dan nog super duur. Er is een Japans restaurant en een Italiaans restaurant. En er is pizzabezorging op de kamer mocht je dat willen.
De buffetten zijn zo goed dat het niet nodig is om naar een restaurant te gaan. Ik kom hier, ben ik bang, weer een paar kilo zwaarder vandaan. Wat is het lekker allemaal. Aziatisch eten, Westers eten, salade bar, soep, toetjes buffet, ... Het houdt niet op. En dat 3x per dag.
We moeten elke dag aan dezelfde tafel gaan zitten want anders snappen ze het niet. En als je per ongeluk ergens anders zit wordt je meteen gecorrigeerd. Heel apart. Gelukkig delen Beppy en ik de tafel met 2 leuke mensen uit de groep. Anders ben je toch 4 dagen de pineut. Ik vind dit alles een hele bijzondere ervaring. Maar misschien is dit wel hoe het gaat bij All Incluisive resorts.
Na het eten is er disco. Wij kiezen ervoor om lekker aan een tafeltje aan het strand te gaan zitten. Daar horen we evengoed nog de muziek.

dag 17
We gaan om half 9 ontbijten. Er is weer volop lekkers. Voor vanmiddag hebben we een excursie geboekt naar een stadje en een ander eiland. Want 4 dagen alleen maar in de zon liggen is niks voor mij. Tijdens het ontbijt is er nog een regenbui maar daarna schijnt de zon weer. Dus lekker de lagune in en op een bedje liggen luieren.
Om half 1 gaan we lunchen. Onze excursie begint om 14 uur. Tijdens de lunch gaat het echter weer heel hard regenen. En het is nu 15 uur en het regent nog steeds. En niet zo'n klein beetje. De excursie is dan ook niet door gegaan. Jammer. Na een cafe latte in de bar nu dan nog maar even het laatste verslag typen. Wat moet je anders. Wel jammer al die regen. We hopen dan ook dat het zo weer ophoudt.
Beppy en ik hebben ons samen met Aniel en Jan ingeschreven voor de excursie morgen ochtend naar de hoofdstad Male. Want we willen toch wel wat zien.
Andere mensen uit de groep zijn wezen duiken. Ik heb begrepen dat dat heel erg is tegen gevallen. Het rif is niet in goede staat. Vanaf de pier kan je gewoon de roggen, haaitjes en vissen ook zien zwemmen. En de snorkelaars zien ook meer dan de duikers. Jammer voor de echte duikers in de groep.
Ik ben nog niet de hele atol rond geweest. Dus ik hoop nog wel dat het weer droog wordt. Anders is het wel erg saai. Een deel van de groep zit aan de andere kant van de atol. En dat wil ik nog wel zien. En natuurlijk even kijken naar de luxe villa's aan de andere kant van de atol op de pier. De plaatjes op internet waren prachtig.
Jullie zijn weer helemaal bij. Duim maar dat het regenen stopt. Zodat we morgen in ieder geval op pad kunnen. En een beetje bijkleuren op het strand zou ook leuk zijn.

Groetjes,
Monique

• 22 Oktober 2011 - 13:48

Mama:

Nou, duimen zal ik zeker voor je.
    Geniet maar even van het lekkere eten. thuis kan alles weer op een laag pitje.

Verslag uit: Malediven, Lankan Finolhu

Monique