Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Monique - WaarBenJij.nu Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Monique - WaarBenJij.nu

Xiamen

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 September 2018 | China, Xiamen

Dag 2
Ondanks de fijne stoel bijzonder slecht geslapen. In het begin sliep ik en toen kwam de stewardess een deken weghalen van de lege stoel tussen mij en mijn buurman. Ze raakte me aan, en ja hoor toen kwam het niet meer goed. Ik was dan ook blij toen het nog maar 2uur vliegen was. Dat wordt zo ongeveer iedereen wakker en komt het ontbijt. Niet heel lekker. Maar wel belangrijk om wat te eten.
De vlucht was uiteindelijk 10:38. We komen dan ook mooi op tijd aan in Xiamen. Eerst moeten we door de paspoort controle. Je moet in China dan ook je vingerafdrukken zetten. Dat ging moeizaam bij mij. Zal wel vreemde vingers hebben. En het apparaat was ook vies. Uiteindelijk wel gelukt.
Als ik mijn bagage ga ophalen blijken we met een aantal bij de verkeerde band te staan. Die is voor mensen die nog een domestic flight hebben. Wij moesten bij de band ernaast zijn. Gelukkig kwam al vrij snel mijn tas. Altijd weer spannend. Controle van de bagage ging ook snel.
In de hal staat er een Chinese gids (Ada) op ons te wachten. Paula, de reisleidster, bleek ook op onze vlucht te hebben gezeten. Als de groep compleet is gaan sommige van ons nog even pinnen. Gelukkig deze vakantie alleen maar Yuan. Ging natuurlijk ook weer niet helemaal goed bij meerdere van ons. Pas na toch maar een andere ATM te kiezen.
De bus brengt ons in 20 minuten naar het hotel. De vliegtuigen komen vlak over. Heel gek als je buiten staat.
Omdat de andere 3 vrouwen die alleen zijn een eigen kamer tegen een meerprijs hebben gebookt krijg ik ook een kamer alleen. Alleen niet zonder bij te betalen. Mazzel dus.
Om 12:15 heb ik de sleutel. Even opfrissen en dan heb ik met Nicole, Els en Kordula afgesproken om even wat te eten. Naast het hotel zitten een aantal restaurants. Er hangen fofo’s en we wijzen wat dingen aan. Sweet and sour pork (beetje veel bot), dumplings en een groente gerecht. Smaakt goed ook al heb ik niet zoveel honger.
Om 14:00 krijgen we een verhaal van Paula. Ze heeft ook nog wat plattegronden voor ons. Heel handig. Ik besluit vanmiddag nog wel wat te ondernemen maar ‘s avonds niet mee uit eten te gaan. Ben echt bekaf.
Met z’n vieren nemen we een taxi naar het Hulishan fort. Niet heel bijzonder, maar is wel een plek om even te kijken. Moe en het is erg warm. Echt even wennen nog. Daarna met de taxi naar de Botanische tuinen. Niet alles gezien maar wel een stuk. Veel bloemen zijn er nu alleen niet meer. Ooral groen.
Als de tuinen om 18dicht gaan proberen we een taxi aan te houden. Dat valt niet mee. Ze willen ons niet omdat ze bij de tuinen blijven, zitten vol, iemand pikt hem in en ze slaan ineens af. Dus even geduld maar dan lukt het. Nog een flinke rit en het is erg druk.
Naast het hotel zit een kleine supermarkt. Water en cup noodles gekocht. Overal heb je een waterkoker op je kamer. Dus die noodles is meer dan genoeg voor avondeten. Ik had geen zin om weer uit eten te gaan en me vol te eten.
Nu genieten van een kamer alleen. Geen gedoe met hoe laat we moeten opstaan of airco aan of uit.
Morgen aangesloten bij een excursie, net als de rest van de groep, naar een tempel, vismarkt en ferry naar het autovrije eiland Gulangyu.

Verslag uit: China, Xiamen

Vakantie 2018 - Oost China

Rondreis van Xiamen naar Shanghai.