Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Monique - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Monique - WaarBenJij.nu

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Oktober 2005 | China, Peking

dag 24
Vandaag met z'n tweeen op pad. De rest is inmiddels op het vliegveld. We wilde eerst nog iedereen uit gaan zwaaien bij hun hotel. Hebben we maar niet gedaan omdat we van de anderen toch ook niks hebben gehoord.Begonnen met een ontbijtje bij Starbucks. Lekkere koffie en een broodje. Daarna met de starferry naar de overkant. We gaan vandaag naar Stanley. Ik ben benieuwd. Daar heb ik gewoond dus het is wel weer spannendom terug te gaan. De busreis (dubbeldekker) is ook altijd wel mooi. Mooi uitzicht over de baaien van Hong Kong. Stanley is voor een deel niks verandert. De markt is nog net zoals altijd. Er zijn vergeleken met de laatste keer (± 10 jaar geleden?) niet veel straatjes met winkeltjes bij gekomen. Wel meer trendy restaurantjes en een heel Stanley plaza waar de toeristenbussen aankomen. Wij dus gewoon de normale route hoor.Gezellig de laatste dingen gekocht in Stanley. Het is wel duur. Afdingen kan hier ook bijna niet. Het lukt amper om 10% van de prijs af te krijgen. Een heel verschil met China. Maar soms zijn de prijzen ook heel vergelijkbaar met China. Het wisselt erg per product. We zijn ook nog even op het strand geweest. We hadden wel onze zwemkleren bij ons maar zijn uiteindelijk niet de zee in gegaan. Gewoon lekker op een trapje in de wind gezeten en rondkijken. Het was nogal heiig en daardoor was het uitzicht wat minder.
Om een uur of half 6 weer richting het centrum gegaan. Aangezien we wel goed hadden gelunched in Stanley maar even voor een snelle hap naar de McDonalds gegaan. Het was overal verschrikkelijk druk. In Hong Kong heb je heel veel Filipijnse vrouwen wonen die werken en wonen bij families. Zij hebben dan in de Filipijnen vaak een man en kinderen maar zijn hier om geld te verdienen voor de toekomst. Ze mogen dan op kosten van hun werkgever 1 keer per jaar naar de Filipijnen. Op zondag hebben deze vrouwen allemaal vrij. De stad (central) is dan vergeven van allemaal groepjes vrouwen die op de grond zitten en gezellig met elkaar eten, kaarten en kletsen. Heel erg apart. Ik kende het wel maar nu waren het er wel erg veel. Bij de Mac hebben we nog even met een paar gesproken. Dat was wel erg leuk.Na nog even een warenhuis te zijn ingedoken met de MTR terug naar het hotel. Lekker douchen en naar bed. Na zo'n dag lopen zijn we ook behoorlijk moe.
dag 25
Als eerste ingechecked voor onze vlucht van morgen. Dat kon via het internet. Dat is lekker handig. Er was alleen erg weinig keus in plaatsen dus Feikje en ik zitten weer niet naast elkaar. Maar dit keer wel in twee rijen achter elkaar. Kunnen we wel wat tegen elkaar zeggen. Gelukkig zit ik wel aan het gangpad. Vindt ik heel belangrijk. Internetten is trouwens heel lastig in Hong Kong. We kunnen geen internetcafe's vinden. Ik zit nu bij The Pacific Coffee company en daar kan je gratis internetten en heb je in ieder geval een kruk om op te zitten. Op sommige plaasten staan wel gratis internetcomputers maar dan moet je blijven staan. Niet echt handig.Vandaag met de MTR naar central. We gaan vandaag de laatste dingen doen. We hebben net ontbeten en gaan zo nog even naar Western Market. Als het goed is gewoon een levensmiddelen markt. Daarna via nog wat kleine winkelstraatjes in Central met de tram naar Causewaybay. Je hebt hier rammelige dubbeldekkertammetjes. Die hebben we nog niet gehad dus dat is wel leuk denk ik. Het laatste bericht krijgen jullie waarschijnlijk vanuit Nederland. Tot dan.
PS Bedankt voor alle leuke reacties. Is heel leuk om te lezen als je op reis bent.

Verslag uit: China, Peking

Vakantie 2005 - China