Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Monique - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Monique - WaarBenJij.nu

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Oktober 2005 | China, Peking

dag 23
Vandaag een wandeltocht in Hong Kong. Weer met Simone en Jolanda afgesproken. Ditmaal op Kowloon. Begonnen met een ontbijtje bij de Starbucks (ik zit nu bij de concurent achter de PC). Daarna Ocean Terminal en het Harbour Centre verkend. Hier zijn allemaal dure winkels met producten zoals: horloges (Rolex), perzische tapijten, Armani, Gucci, etc. Leuk om te zien. Kennen we in Nederland niet op deze manier. Daarna een stuk van Nathan Road verkend. Hier heb je ook weer allerlei duren winkels en wordt je vooral belaagd door Indiers/Pakistani die je naar een taylor willen hebben. Of ze bieden je nep designer tassen en horloges aan. Heel vervelend. Veel erger dan vroeger het geval was.Met de metro naar Prins Edward station gegaan om aan een wandelroute langs allemaal markten te beginnen. De MTR (metro) is in Hong Kong echt fantastisch. Daar kunnen we in Nederland nog een hele hoop van leren.De wandelroute was er een van de HKG tourist associaten. Die geven gratis routes uit. Erg leuk zijn die. We zijn begonnen met de Bird Garden. Dit is in een park. Daar zitten allemaal oude mannetjes met hun mooie houten kooitjes met vogeltjes erin. Ze staan ze bij elkaar te bewonderen. Heel speciaal. Verder waren er ook allemaal winkeltjes waar je vogeltjes, kooitjes, drinkbakjes etc. kon kopen. Erg leuk.Daarna naar de flowermarket. Volop bloemen. Leuk om te zien. Bloemen zijn erg duur in Hong Kong. Hier was er een overvloed.Goldfish street was ook geweldig. Allemaal winkeltjes met aquaria. Vooral alle zakjes met vissen erin die buiten hingen was een prachtig gezicht. Allerlei kleuren vissen.Omdat de temperatuur toch minstens 30 graden is is het afzien. Dus tussen door pauzeren is echt een noodzaak. De ene keer is dat een groter succes dan de andere. Nu kwamen we terecht in een kroeg. Heel donker en veel tv's aan. Gezellig !!! ???? Op de Ladies Market weer erg veel souveniers gezien. De ene nog erger dan de andere. Wel leuk. En ook hier wordt veel nep aangeboden. Dan liggen er alleen maar folders van horloges en tassen van Gucci en Rolex.We zijn uiteindelijk geeindigd bij de Jade Market. We waren maar net op tijd. De boel werd al opgeruimd. Gelukkig was er nog wel genoeg om een indruk te krijgen. Ik had het al eens gezien maar de anderen natuurlijk niet.Helemaal bekaf met de MTR naar Tsim Sha Tsui gegaan. De ondergrondse delen van de metro zijn hier ontzettend groot. Ik denk dat wel wel 10 minuten onder grond hebben gelopen richting de Avenue of Stars. Dat is een soort boulevaard langs het water. Daar vandaan heb je ontzettend mooi uitzicht over het water richting Hong Kong island. Om 20 uur begint daar elke avond een lichtshow van ca. 20 minuten. Dan zijn alle gebouwen aan de overkant verlicht en veranderen de kleuren op de muziek. Ook zijn er allemaal laserstralen in de lucht. Wel aardig om te zien.Afscheid genomen van Jolanda en Simone want die vertrekken morgen met de groep naar Nederland. Gek om alleen achter te blijven. Daarna snel naar bed. Heerlijk zachte bedden.Tot mails.

Verslag uit: China, Peking

Vakantie 2005 - China