Paradise Island Resort - Male - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Monique - WaarBenJij.nu Paradise Island Resort - Male - Reisverslag uit Lankan Finolhu, Malediven van Monique - WaarBenJij.nu

Paradise Island Resort - Male

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Oktober 2011 | Malediven, Lankan Finolhu

dag 18
Vandaag is het zondag. We hebben een excursie geboekt naar Male. Dat is de hoofdstad van de Malediven. Het is toch wel leuk om iets meer te zien dan alleen maar het resort.
We beginnen de dag natuurlijk met het luxe ontbijtbuffet. Heerlijke french toast, yoghurt, fruit etc.
Om 9 uur vertrekt de boot naar Male. Het is ongeveer 25 minuten varen met de speedboot. Wij zitten, met z'n zessen, lekker buiten in de wind. De rest van het gezelschap bestaat uit Russen en vooral veel Chinezen. Die zitten binnen in het aircondtioned gedeelte.
In Male krijgen we met ons zessen een gids. Die loopt met ons door het stadje. We zien wat presidentiele gebouwen en een moskee. De Malediven zijn er trots op dat het 100% islamitisch is. Je mag hier geen ander geloof hebben. Alle boeddha beeldtjes of kruisjes moeten dan ook in bewaring op de luchthaven want die mogen het land niet in. Heel apart.
Ook lopen we over een groente en fruitmarkt. Prachtig al die trossen bananen, mango's en nog wat onbekende spullen. Jan onderhandelt nog over een vrucht. Hij weet 6 stukken voor 1 dollar te bemachtigen. Trots op zijn actie eten we later een stukje. Het is heel vreemd van structuur en helemaal niet lekker. De overige 5 stukken laten we achter bij het personeel in ons resort.
We bezoeken ook nog een vismarkt. Met mega grote tonijn. Fantastisch, nog niet eerder gezien zo groot. En er staan allemaal mannetjes die ze fileren.
Natuurlijk worden we ook nog een souvenir shop in geloodst. Maar dat hebben we dan snel gezien. Gelukkig drinken we ook nog een lekker ijskoffie in een leuk tentje. Om om half 1 weer naar het resort te varen. Het was niet spectaculair. Maar leuk om te zien. Weinig vrouwen en vooral mannen. Volgens de gids waren alle vrouwen aan de andere kant van het eiland. ????????????
In het resort kunnen we meteen weer aanschuiven bij de lunch. De hoeveelheid eten is echt onvoorstelbaar. Maar de all inclusive mensen zullen dat wel herkennen. Voor mij is het een openbaring.
Na de lunch maar even een siesta. Voor 3 uur de zon maar even niet in. Om 5 uur ga ik met Beppy het eiland rond wandelen. Ik had de andere kant van het resort nog niet gezien. Mooi. Wel kom ik er achter dat wij nou net het minst mooie plekje hebben. Wel jammer. We moeten ver lopen voor ons huisje. Maar gelukkig kunnen we af en toe even met zo'n elechtisch golfkarretje heen en weer. Dan gaat het wat sneller.
Gisteren avond was het karaoke avond. Dat liep niet echt storm. Deze avond is er een ping pong toernooi. Ik dacht allemaal goed spelende Chinezen te zien. Maar het was maar amateuristisch. Ik denk dat ik ook nog wel een goede beurt zou hebben gemaakt ;-)

dag 19
Vandaag onze laatste dag op het resort. We gaan om half 9 ontbijten. Daarna lekker even in het water. Om 11 uur hebben we met een paar afgesproken in het visrestaurant op een van pieren. Ik wandel daar over het strand naar toe. Helaas is het bloedheet. En zelfs op de pier is er geen zuchtje wind. Mijn rug en de achterkant van mijn benen zijn ook enigzins verbrand nu. In het restaurant hadden ze er een lekkere ijskoffie. Daarna konden we meteen door naar de lunch. Je doet hier niks anders dan eten. Ik ben er wel achter dat dit niet echt iets voor me is. En het is dan ook niet erg dat we morgen weg gaan.
Nu dus nog even internetten. En dan even siesta in ons huisje.
Om 5 uur misschien nog even naar het Italiaans restaurant op de andere pier. Daar is het water heel helder en zie je de vissen vanaf de kant gewoon zwemmen. Zonder te snorkelen heb ik al een rog en meerdere kleine haaien gezien. En een hoop andere vissen die ik natuurlijk niet ken.
Op de grote schermen in de lobby staat dat onze bagage morgen om kwart over 9 wordt opgehaald bij het huisje. En om 10 uur vertrekken we met de speedboot naar de luchthaven.
We hebben dan nog een paar uur in het hotel voordat we vanacht om 1 minuut over 12 naar Nederland vliegen. Mijn laatste verslag komt dan uit Nederland.

Alvast bedankt voor alle leuke reacties.

Groetjes,
Monique

• 24 Oktober 2011 - 12:52

Ester:

Ik heb net pas al je berichtjes achter elkaar gelezen. Goed dat je het zo naar je zin hebt gehad! Goede reis terug,
    Ester

• 24 Oktober 2011 - 17:02

Gerda:

Bedankt weer voor je reisverslag!
    Ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen!
    Goede terugreis!

Groetjes Gerda (en fam.)

• 24 Oktober 2011 - 20:30

Michiel:

Goede terug reis. Spreek en zie je snel.

gr,
    m