Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Monique - WaarBenJij.nu Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Monique - WaarBenJij.nu

Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 September 2018 | China, Hangzhou

Dag 9

Gisterenavond naar Food Street gelopen. Helaas in de stromende regen. Er was dus geen sprake van karretjes met eten en een leuk sfeertje. De groep heeft zich opgesplitst en wij hebben een soort noodlesoep gegeten. De mevrouw aan de kassa kon een beetje Engels. Je kiest je eten uit, betaald en krijg dan een bordje met een nummer mee. Dan komen ze later je eten brengen. Smaakte prima. Maar omgeving kan gezelliger. Het waren vooral tl balken aan het plafond. Na het eten nog een stukje gelopen door de straat. K had nog zin in een toetje. Dus we zijn nog even gaan zitten in een koffietentje. Helaas weinig anders te drinken. Maar K aan een lekker gebakje.
Op tijd naar bed. Morgen hebben we om 7 uur afgesproken om te ontbijten.

Lekker geslapen. Het bed is een fractie minder hard dan tot nu toe. Airco doet het ook goed. Dat is prettig omdat ik een paar dingen heb gewassen. Die drogen het beste met de airco aan.
We zitten in een groot hotel en ook dit keer zit ontbijt bij de prijs inbegrepen. Eenmaal beneden is het een drukte van jewelste in de ontbijtzaal. Bijna alleen maar Chinezen. Het eten is dan ook alleen maar chinees. Er is geen brood of zo. Dus het wordt een gekookt ei met watermeloen.
Om 7:50 vertrekken we. Het hotel kan geen taxi bellen dus we lopen naar de grote weg. Het is nog even lastig omdat taxi’s vol zitten of ze willen ons niet meenemen. Een groen lichtje, maar je niet aankijken en doorrijden. Uiteindelijk lukt het om een taxi te krijgen die ons naar de Lingyin Tempel brengt. De beroemdste tempel van Hangzhou. Helaas komt het met bakken uit de lucht. De temperatuur is ook hoog dus onder de poncho wordt je nat van het zweten. Op een gegeven moment beslaat de lens van mijn camera. Balen, want ik er kan er niet bij om het schoon te maken. Het is dus afwachten wat er nog gemaakt kan worden van de foto’s. Het is best groot en we lopen veel trappen naar boven. Er liggen allemaal gebouwen achter elkaar en steeds een beetje hoger. Af en toe is het een beetje droog en kan de regenponcho af. Op de weg terug naar de uitgang zien we dat het al behoorlijk druk aan het worden is. Hele grote groepen Chinezen, maar ook Westerse toeristen.
We zoeken een taxi en laten ons naar de Jingci Tempel brengen. Ook deze is weer mooi. Naast de tempel is ook de Leifeng Pagoda. We kunnen met een roltrap naar het platform waar de pagode op staat. Dan nog een paar trappen en binnen gelukkig een lift. Vanaf de 4e etage hebben we mooi uitzicht op West Lake. Om dit meer ligt Hangzhou. Het is een beetje heiig maar weer even droog.
Omdat het inmiddels lunchtijd is en we al de hele ochtend op pad zijn gaan we wat eten in het foodcourt. Daar zijn allemaal eettentjes waar je snel wat kan eten. Allemaal in het Chinees natuurlijk. We eindigen uiteindelijk bij een Japans tentje. Ik eet rijst met kip. Dat smaakt goed. En even zitten is ook wel lekker.
Na het eten pakken we een taxi naar de noordkant van het meer. Het is weer een gedoe om een taxi te krijgen. Maar we vinden er 1 die ons naar de Broken Bridge brengt. Daar is ook een fietsenverhuur. Maar dat plan voor vandaag was geen optie met de regen. Je hebt hier in China overal van die leenfietsen staan. D.m.v. het scannen van een QR code kan je overal een fiets lenen en weer achterlaten. Maar dat is niet mogelijk voor toeristen. Bij de fietsenverhuur was er wel een mogelijkheid. De fietsen zijn alleen wel erg klein voor ons Westerlingen.
We klimmen naar een pagode op Baoshi hill. Het is een behoorlijke klim met heel veel trappen. Het viel niet mee, maar ik ben er wel gekomen. Helaas niet heel bijzonder daar boven. Wel ook weer een uitzicht over Westlake. Alleen van de andere kant.
We trakteren onszelf op een frappucino bij de Starbucks. Lekker!
Daarna over de Broken Bridge naar Güshân Island. Aan de andere kant van het eiland is ook weer een brug. Dan opnieuw een taxi regelen. Ze willen ons niet meenemen. Of alleen voor 4x de prijs. Dat doen we niet. We laten ons brengen naar Qïnghéfang Old Street. Leuke straat met allemaal winkeltjes. Druk met toeristen maar wel een leuke sfeer. Via die straat komen we weer bij de Bell tower aan het einde van Food Street. We komen ook Paula nog tegen. Volgens haar hebben we bijna alles al gezien.
Inmiddels willen mijn benen echt niet meer. We hebben ruim 15 km gelopen en volgens de Apple app ook 31 etages geklommen. In de ochtend veel regen. Maar in de middag werd het droog. Nu even rusten en om 19:30 afgesproken om te gaan eten. Morgen voor de laatste keer met de trein naar Suzhou.

• 17 September 2018 - 13:42

Sandy:

Hi Monique,
    Je bent inmiddels al 1 week in China en ik lees met plezier al je belevenissen!
    Leuk hoor, maar die hitte en vochtigheid dat staat mij toch weer tegen, maar het is niet anders.
    Zo.. een kamer alleen, zonder bijbetaling en geen onderlinge afspraken, fijn het rijk alleen!
    Je hebt , zo te lezen, leuke single reisgenoten met wie je eea kunt delen.
    En ja, die Chinezen, het zijn er nu eenmaal heel veel (smile…) dat zagen we vorig jaar ook al in Cambodja.
    Nogmaals veel plezier.
    gr Sandy

Verslag uit: China, Hangzhou

Vakantie 2018 - Oost China

Rondreis van Xiamen naar Shanghai.