Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 September 2009 | Indonesië, Batavia

Dag 10
Vandaag een dag in Jakarta. We vertrekken met de groep om half 9 naar het plein bij het Cafe Batavia. Daar is het Wayang museum. Erg leuk en mooie poppen gezien. Je hebt de 3-dimensionale poppen en de silouet poppen. Een hele enthousiaste meneer vertelt ons er vanalls over. We bezoeken ook nog even en museum (naam weet in niet meer) in het oude stadshuis. Allemaal prachtig meubilair. We drinken daarna een lekker iced capucino bij Cafe Batavia. Heerlijk! en duur.
Jakarta is een hele drukke stad en het verkeer staat meer stil dan dat het rijdt. We gaan met de expresbus naar de Monas. Die bus gaat over de busbaan, dus die komt tenminste vooruit. De rest gaat verder door en Feikje, Nina en ik splitsen ons af. Weer even met een klein clubje is wel zo prettig.
We lopen naar het monument, Monas. Ook wel Soekarno's final erection genoemd. Een grote wit marmeren pilaar met goude vlammen aan de bovenkant. Je kan als je wil ook naar boven. Maar er hangt zoveel smog dat het uitzicht waarschijnlijk niks is.
We lopen door naar de moskee. Het is nog een aardig eindje lopen in de bloedhete zon. De Mesjid Istiqlak is de grootste moskee in zuidoost azie. Maar in mijn ogen niet de mooiste. We moeten met een gids naar binnen omdat we geen moslim zijn. Die laat was zien en we moeten weg. Niet echt indrukwekkend.
Omdat we nu toch wel honger hebben, half2, springen we in 2 gemotoriseerde Becaks. Na wat pingelen brengen ze ons naar de backpackers wijk. Jalan Jaksa. Helaas ook niet veel te beleven. Komt waarschijnlijk door de ramadan. We vinden een plek om wat te eten bij Pappa's kafe. Smaakt redelijk en de cola gaat er goed in. We komen ook Ed en Ellen nog tegen en kletsen nog wat.
Helaas valt het eten niet zo goed. We lopen nog naar een groot warenhuis in de hoop daar wat te kunnen internetten. Dat is niet het geval. Dus toch maar even bijkomen met een lemonjuice bij de Pizza Hut. Daar hebben ze tenminste airco. En goed wc's. Wel prettig.
Nu zitten we te internetten in Jalan Jaksa en gaan zo nog wat eten. Morgen weer en reisdag met bezoek aan Bogor en Bandung.
Tot de volgende keer.

Groetjes,
Monique

• 15 September 2009 - 12:12

Mama:

Bedankt weer lieverd voor je uitgebreide verslag.
    Wel een intensieve reis zeg, dat je het kunt volhouden.
    Jammer dat er veel gesloten is vanwege de ramadan. De 20e kun je de schade daarvan weer inhalen.
    Genieten van het suikerfeest.

• 15 September 2009 - 14:52

Ester:

Klinkt goed Monique, geniet van je reis!

• 16 September 2009 - 09:42

PP En Anne & Floor:

Hoi Monique,

Leuk om te lezen dat je nu bent aangekomen in Jakarta en plekken bezoekt waar ik 14 jaar geleden ook was. Wij sliepen toen ook in de Jalan Jaksa en bezochten dezelfde dingen (haven, monument etc). Hier alles goed (zeer goed zelfs, als je begrijpt wat ik bedoel;-) behalve dan dat konijn Puk erg ziek is. Hij (het is dus een 'hij') blijft vandaag even bij de dierenarts. Geniet! Er komt nog veel moois!

• 16 September 2009 - 12:46

Els En Pieter:

Hoi Monique,

Wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen.We genieten van ieder verhaal.
    We wensen je nog veel plezier deze trip.Liefs, ook voor Feikje.

Pieter en Els

• 16 September 2009 - 14:01

Anky:

Hoi ,
    ....ik / wij genieten volop mee.
    Job vind het ook erg leuk om te lezen.
    Toch wat anders dan vakantie aan de Zeeuwsekust.groetjes

• 17 September 2009 - 07:45

Gerda:

Hoi Monique,

Leuk dat we weer mee mogen genieten van je reis!Java wordt voor ons heel herkenbaar. Had laatst nog stempels in mijn handen die we in yogjakarta op de markt hebben laten maken naar eigen ontwerp.Nog veel plezier en laat weten wanneer je foto's zijn te bezichtigen!!

Groetjes Gerda en de rest.

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Vakantie 2009 - Indonesie

Rondreis door Indonesie (Sumatra - Java - Bali - Lombok).