Bohorok - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu Bohorok - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu

Bohorok

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 September 2009 | Indonesië, Samosir

Dag 1
Inchecken op schiphol verliep voorspoedig dachten we. Vlakvoor de paspoortcontrole bleek dat Feikje niet de instapkaart voor Groen had gekregen maar voor Groenheide. Dus wij weer terug om het te laten wijzigen. Geweldig die goede controle van gegevens op Schiphol.
Daarna ging alles naar wens. We konden nog even shoppen en op naar de gate. Weer speculeren over wie mogelijk ook in onze groep zouden zitten. Eenmaal in het vliegtuig bleken we in een rij van 5 stoelen te zitten met de middelste stoel vrij. Ook niet verkeerd. Hadden we toch wat meer ruimte voor de vlucht van 12 uur naar Kuala Lumpur. Ik had een slaappil gekregen van de huisarts. Ik dacht daarmee 8 uur buiten westen te zijn. Ook wel een raar idee. Maar dat was ook niet. Denk wel dat ik wat meer heb kunnen dommelen. Daardoor ging de reis best snel.

Dag 2
We kwamen erg vroeg aan in Kuala Lumpur. De meeste winkels waren nog dicht. Dus hebben we maar een plekje met goede stoelen opgezocht. Konden we nog een beetje hangen. Eenmaal bij de gate werd het al wat duidelijker welke mensen mee zouden gaan met Djoser. Het vliegtuis was bijna leeg. Maar door het gedoe met de verkeerde naam op dag 1 zat ik 3 rijen achter Feikje. Die waren bijna leeg. Dus ben ik maar ergens anders gaan zitten. Wel zo gezellig. Na wel 2 zakjes pinda's en een glaasje sap waren we al in Medan.
Op de luchthaven moesten we een visum kopen. Natuurlijk niet gewoon bij 1 kantoor. Nee, bij 2 aparte mannetjes. Maar als groep waren we toch redelijk snel klaar. Bij de bagage was het supersnel en aan controle van de bagage werd niet gedaan.
De reisleider, Richard, was met ons meegereisd. Kwamen we toen pas achter ;-) Met zijn allen de bus in en op naar het wisselkantoor. En ja hoor we zijn miljonair. Voor 200 euro krijg je meer dan 2,5 miljoen. Ook nog even naar de pinautomaat. Waar mensen 3 keer moesten pinnen om aan hetzelfde bedrag te komen.
De rit naar Bohorok duurde ongeveer 4 uur. Onderweg nog wel een keer gestopt voor koffie/thee/cola/water. En de eerste kennismaking met de hangtoiletten. De rit was maar 75 km maar vanwege de slechte kwaliteit van de wegen was het een lange rit. Veel putten in weg.
Na 4 uur aankomst in Bohorok bij de Eco-lodge. Niet te geloven, Monique op vakantie in een eco-lodge. Met zijn allen de hangbrug over met bagage. Hadden we natuurlijk moeten laten dragen. Je mocht er maar met 5 personen tegelijk overheen. En daar liepen al die dragers zonder bagage ook bij. Want ja, dat koste toch wel 5000 roepia (minder dan 40 cent). Dat zouden we op de terugreis anders gaan doen.
De huisjes waren leuk maar heel eenvoudig. Dus douchen met koud water en dan is de plee ook meteen helemaal nat. De WC doorspoelen met emmertjes water. Maar het was voldoende. En we voelde ons van het gesjouw zo vies dat het koude water bijna niet erg was. De bedden waren prima en een ruime kamer.
Het welkomspraatje gehad en wat gegeten. Wat geluierd. Daarna weer wat gegeten. Overigens erg lekker en nog niet zo heet. Ondertussen vreselijk onweer en donder. En ik heb nog nooit zoveel water uit de lucht zien komen. Gelukkig hadden we poncho's mee.
's Avonds op tijd naar bed want de volgende dag weer om half 7 op voor ons bezoek aan de Oerangoetans. Daarover een volgende keer meer.

Groetjes,
Monique en Feikje.

• 09 September 2009 - 15:30

Mama:

fijn om te horen dat de reis was meegevallen. Voortaan maar alles door mannetjes laten sjouwen
    (daar zijn ze voor)is beter voor rug en knieen.

• 09 September 2009 - 16:44

Anky :

Hoi Monique,
    ....ik/wij genieten alweer volop mee!
    Tja, eco, nu moet je niet gaan overdrijven, en zoals je al zei"miljonair",...die mensen dragen volgens mij nooit iets zelf!
    groetjes, Anky

• 09 September 2009 - 17:38

Inge:

Dag dames.
    Fijn dat jullie behouden aan de andere kant zijn geland. Maar nu weet ik nog niet wat jullie groepsgenoten zijn!!!
    Toch altijd heel belangrijke informatie.
    Geniet!! Inge

• 09 September 2009 - 19:44

@lbert Vos:

Fantastisch dat we dit zo kunnen meemaken.
    Zijn er ook pannekoeken
    (met jus) bij het ontbijt?
    Geniet samen

@lberten Wil

• 09 September 2009 - 19:58

Marielle:

Hoi Monique, vooral veel laten dragen zou ik zeggen. Leuk om zo me te kunnen lezen. Geniet ervan!

• 09 September 2009 - 22:20

Arjen:

he monique!

lekker op vakantie weer..en dan nog wel naar t mooiste surfparadijs op aarde!!

Veel plezier!!

gr Arjen

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Vakantie 2009 - Indonesie

Rondreis door Indonesie (Sumatra - Java - Bali - Lombok).