Tokyo - 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Monique - WaarBenJij.nu Tokyo - 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Monique - WaarBenJij.nu

Tokyo - 2

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Oktober 2016 | Japan, Tokio

Dag 20
Vandaag een vrije dag in Tokyo. Om 8 uur gaat de wekker. Ontbijten in het hotel. Eenvoudig maar prima.
Ik ga vandaag met Caroline en Leo op pad. Ik ben benieuwd hoe het gaat zo alleen met de metro. Best ingewikkeld met al die lijnen. We lopen naar een station dichterbij dan het Ueno station. Het is even zoeken maar we vinden het toch. We kopen net als gisteren een dagkaart zodat we een hele dag kunnen reizen met de metrolijnen.
Onze eerst stop is Shibuya. Het drukste kruispunt van Tokyo waar we gisteren ook kort waren. Nu hadden we wat meer tijd om daar rond te kijken. Eigenlijk zijn we iets te vroeg. Veel winkels gaan pas om 11 uur openen. Maar er is genoeg om te zien. We bezoeken het warenhuis OIOI wat niet zo bijzonder is. Daarna naar Seibu waar ze alleen maar de super dure merken verkopen. En de meest grote sieraden. We kijken ook op de afdeling tableware. Alleen maar hele mooie serviezen en geen leuke keukendingen. De mensen die deze serviezen gebruiken koken vast niet zelf. Ze hebben hier ook een MUJI. Wat is dat toch een mooie winkel. Ze moeten, naast de winkel in Londen, ook maar een winkel in Amsterdam openen.
Vanaf hier pakken we de metro naar Omote-sando. Hier waren we gisteren ook om de mooie luxe winkels te bekijken. Maar de zijstraatjes zijn erg leuk met betaalbare winkeltjes. Er is zelfs een Flying Tiger. Toch ook weer net andere artikelen. Ik was 2 dagen voordat ik naar Japan vertrok in NL nog bij de Flying Tiger. Kan dus mooi vergelijken.
In die leuke straatjes zijn ook leuke eettentjes. We lunchen lekker met eenstukje lasagne en 2 heerlijke salades. Waren we wel aan toe na al dat lopen.
We pakken een aantal metro's richting Tsukiji. We moeten een aantal keren overstappen maar hebben door hoe het werkt. Je moet vaak wel hele stukken lopen op de stations. Ook ontzettend veel trappen lopen. Er is echt niet overal een roltrap. Of soms alleen naar beneden als wij omhoog moeten. We gaan richting de Tsukiji outer markt. Maar eigenlijk zijn we al veel te laat. Veel is al dicht. We zien nog wel allemaal tentjes waar je Sushi kan eten. Want de vis komt natuurlijk van die grote markt. En je ziet veel borden met Shashimi.
Via 3 lijnen, en 2x overstappen, reizen we naar Ginza. Een hippe wijk met allemaal mooi winkels en grote warenhuizen. Inmiddels begint het ook al donker te worden. We bezoeken nog even de Mitsukoshi. Daar denken we een mooi uitzicht vanaf de 8e etage te hebben.
Inmiddels hebben de benen het zwaar. We pakken dus maar de metro naar Ueno om daar te gaan eten. Er zijn restaurants met Japanse BBQ. We vinden een mooi plekje maar het is erg duur. We grillen heerlijke Wagyu beef. Maar krijgen er niks bij. Je kan er ook niet echt iets van groenten of rijst bij bestellen. Er zijn allemaal Koreaanse gerechten, grote schotels, te bestellen. Het was wel erg lekker. Op een gegeven moment worden we voor de 2e keer op de rekening gewezen. Ze willen de plek graag voor andere klanten.
Onderweg naar de 7/11 en het hotel komen we Hugo en Cora tegen. Die gaan nog even naar de Starbucks. Wij halen nog wat yoghurt bij de 7/11 om de maaltijd aan te vullen.
In hotel hangen nog wat mensen uit de groep in de lobby. Maar ik wil mijn tas inpakken voor morgen.
Morgenochtend waarschijnlijk nog even naar het Tokyo Nationaal Museum. Dat is op loopafstand. Moet dan wel eerst uitchecken. Dat moet voor 11 uur. We vertrekken om 13 uur vanuit het hotel naar de luchthaven. Dan zit het erop.

Verslag uit: Japan, Tokio

Vakantie 2016 - Japan

Rondreis door Japan met Koning Aap.