Kyoto - Nara - Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Monique - WaarBenJij.nu Kyoto - Nara - Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Monique - WaarBenJij.nu

Kyoto - Nara - Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Oktober 2016 | Japan, Kyoto

Dag 16
Vandaag excursie naar Nara. We lopen van het hotel naar de metro op de hoek. Die nemen we richting het Kyoto station. Daar stappen we over op een trein. Zelfs Ben moet even zoeken welke trein we moeten hebben. Het is denk ik zo'n 45 minuten naar Nara.
In Nara lopen we eerst naar de Lawson om eten voor de lunch te halen. Daarna van het Kintetsu Nara station naar de Kofukuji tempel. Er is hier een pagode van 5 etages. Er staan lange rijen van mensen die naar binnen willen. Wij hebben geen tijd maar ook geen zin in een klim. Verder is er nog een groot gebouw. Aan de zijkant wordt ook een nieuw gebouw gebouwd. In het verleden is er het een en ander afgebrand en dat wordt dan herbouwd. Het allemaal van hout. Dus ook de pagode is herbouwd.
Via het park lopen we naar de Todaiji tempel. In het park lopen overal hertjes. Je kan overal koekjes voor ze kopen zodat je ze kan voeren. Ze zijn best agressief. En er lopen er erg veel. De Todaiji is de belangrijkste attractie van Nara. In de grote hal staat een enorm boeddha beeld, Daibatsu. Hij is zo'n 15 meter hoog. In de ruimte staan nog meer prachtige beelden. Er is een route waardoor je niet al teveel last hebt van het grote aantal toeristen.
In het pak er achter zijn bankjes waar we onze lunch kunnen opeten. Ik heb een sandwich en een zelfbouw sushi. Smaakt weer goed. Lekker even in de schaduw bijkomen het is vandaag weer een warme dag. Het is ca. 28 graden. Er is ook regen voorspeld maar we houden het droog.
Via een weg omhoog, volgens Ben vals plat, komen we bij een messen winkel. Twee in de groep kopen een Japans mens. Best prijzig. De een 150 euro en de ander 250 euro. Maar het zijn hele mooie mensen.
Verderop is nog de Kaduga Taisha Shrine die we bezoeken. Vooral het pad er naartoe is mooi met alle lantaarns van steen met mos bedekt.
We zijn best ver van het station. Dus we nemen de bus terug voor 100 Yen. De bus zit helemaal vol en niet iedereen kan mee. De benen zijn inmiddels behoorlijk moe en het staan in de overvolle bus valt niet mee. Een paar mensen nemen de volgende bus. We wachten op het station. In de tussentijd kijken we nog even in wat winkeltjes. Om 15.15 nemen we de trein. Gelukkig kunnen we in de trein zitten. Ik zit naast een meisje van 3 jaar. Met mijn wat en hoe Japans probeer ik at te zeggen. Ze zijn alleen niet Japans maar Chinees. De moeder spreekt goed Engels. We hebben lol met het meisje. En Mirjam probeert nog een liedje met haar te zingen. Mona, zo heet ze, vindt alle aandacht geweldig.
Op het grote Kyoto station neemt Ben ons naar de toeristen info voor een plattegrond. Daarna gaan we met de roltrappen helemaal naar boven naar de 15 etage voor het uitzicht. Er is daar ook een tuin. Het station is een heel groot modern gebouw. Heel bijzonder.
De groep splitst en ik ga met M & B het gebouw verkennen. Dan gaan we op zoek naar de Starbucks voor eenkop koffie, gratis wifi om eenplan te maken voor morgen. We worden alle kanten op gestuurd maar blijken steeds verkeerd te gaan. Maar we geven niet op en vinden de Starbucks.
In de omgeving zitten ook allemaal eettentjes. We kiezen iets met lekkere gerechten. In de etalages staan altijd voorbeelden van wat er geserveerd wordt. Dit maal kies ik voor miso soep, stokjes met vlees, vis, garnaal, kip, met salade en rijst. Erg lekker.
Onze trein/metro kaart is nog geldig dus nemen we de metro naar het hotel. Nog wel even via de 7/11 voor ontbijt.
In het hotel moet de tas ingepakt. Die moet morgen ingeleverd en gaat alvast naar Tokyo. Spullen voor de nacht en volgende dag moeten apart gehouden worden.
Morgen nog een vrije dag in Kyoto.

• 08 Oktober 2016 - 15:13

Christine:

Heb je de hoertjes gevoerd? Dan worden ze echt agressief. Ze steken zelfs hun snuit in je handtas als je die hebt.
    Wel mooi Nara.
    Veel plezier nog

• 09 Oktober 2016 - 14:05

Monique :

Hertjes zijn inderdaad agressief. Dus dat voeren heb ik maar achterwegen gelaten.

• 10 Oktober 2016 - 13:43

Sandy:

Was zelf een weekend in Kyoto (met speciale trein uit Tokyo). het weer was toen aangenaam, totaal geen regen! Inderdaad veel "maiko"s' (leerling geisha's) tegengekomen.
    Mooie parken.

Verslag uit: Japan, Kyoto

Vakantie 2016 - Japan

Rondreis door Japan met Koning Aap.