Tuk Tuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu Tuk Tuk - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Monique - WaarBenJij.nu

Tuk Tuk

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 September 2009 | Indonesië, Samosir

Dag 5
Vandaag excursie dag. Je kan ook met brommertjes, die eigenlijk motoren zijn, of fietsen over het eiland. Maar met deze temperaturen is dat niet heel fijn. En op een motor is ook niet handig als je geen motorrijbewijs hebt. Dan ben je niet verzekerd. Dus met een man of 16 een boot laten regelen en op pad. Heerlijk varen op het Toba meer onderweg naar Simanindo. Daar is een museum en staan oude Batakhuizen. De Toba Bataks zijn mensen bij wie nog tot 1816 het kanibalisme heel gewoon was. Wij hebben het meseum gezien en een dansvoorstelling. Natuurlijk mochten er ook nog toeristen mee doen. Gelukkig was ik niet de pineut.
Daarna weer op de boot naar Ambarita. Daar werd vroeger door de koning recht gesproken. En als het dan tegen zat werd je keel doorgesneden. Vervolgens werd je hoofd (geloof ik) in stukken gehakt en met het opgevangen bloed geserveerd. De rest van het lichaam ging het meer in. Daar werd dan ook meteen 7 dagen door de Bataks niet in gezwommen. Want de geest van de overledenen zou daar nog zijn.
Voor de lunch, mie goreng, even terug naar Toledo II. Om daarna weer met de boot door te gaan naar Tomok. Daar is het graf van de laatste Batak koning te bezichtigen.
Al met al een heerlijke dag. Veel gezien en ook heerlijk gevaren.
Nu dus internetten met naast me een verse pineapple juice.
De bedoeling was nog even het Toba meer in te gaan. Maar er zijn nogal veel donkere wolken en het water is wat ruw. Dus straks nog maar even met de voeten erin.

Ik ga lekker met pineapple juice opdrinken. Tot het volgende bericht.

Groetjes,
Monique

• 10 September 2009 - 10:14

Andrea+Annette:

Hoi Monique,

Weer erg leuk om je verhalen te lezen. Zo te horen heb je het erg naar je zin. Geniet er nog van de rest van de vakantie. Alleen maakt de gele achtergrond met witte letters het niet makkelijk om te lezen. Maar ondanks dat lezen wij het graag.

Groetjes van iedereen hier op het werk.

Andrea en Annette

• 10 September 2009 - 11:13

Inge:

Heerlijk om te lezen. Wat weer een gezellige belevenissen. Die bad/douche perikelen werken altijd weerop mijn lach spieren. Ook een van de reizen: zat je op het toilet stonden je voeten in de douche bak terwijl er bij kwartslag draaien wc best plek was. 't Blijft hilarisch. Gr. Inge

• 10 September 2009 - 12:41

Mama:

ik geniet van je reisverslag, je bent er slechts een paar dagen en al zoveel moois en interessants gezien.

verse pineapple juice, niet te versmaden.

• 10 September 2009 - 14:20

PP:

Hoi Monique, wat weet je het weer mooi te verwoorden. Ik las gisteren je verslagje met plezier, vlak voordat ik de meiden ging ophalen. Ik vertelde ze dat je een bericht had gestuurd waarop Floor (op Floors eigen manier) reageerde met: "Oh, is ze er dan al?"

Blijf genieten!

Groetjes van PP, Anne en Floor

• 10 September 2009 - 21:16

Sandy:

Hi Monique,

Leuk eea te lezen, want in sept 1993 ben ik toen op de bonnefooi naar Indonesie geweest samen met Brenda
    (nicht) en vriendinnetje
    Feny. Wij zaten destijds voor een aantal dgn in een pension in Medan. Mijn mijn broer is daar geboren.
    Vanuit de stad destijds ook naar de Orang Oetans geweest, het bootje kan ik mij nog goed herinneren. Met gehuurde chauffeur verschillende plaatsen aangedaan oa ook Tobameer en batakhuizen. Alleen ik was helemaal niet lekker. Last van mijn maag (blijft zwakke plek). Dus het meer en omgeving heb ik niet gezien, de huizen vanuit de auto.
    Nu ik dit lees komt eea weer naar boven!
    Nog veel plezier toegewenst, ook aan Feike.

groetjes, Sandy

• 13 September 2009 - 12:20

Carmen:

He Monique en Feikje,

Wat spannend en leuk om alle verhalen te lezen. Geniet maar lekker van de vakantie. Hier gaat alles zijn gangetje.

• 14 September 2009 - 06:43

Christine:

Monique,

Het klinkt allemaal fantastisch. Om jaloers op te worden. Alleen zo'n lekkend bootje; daar zal je heel blij mee zijn geweest.Geniet ervan! Groetjes

P.S. leuk om te zien dat de hele familie het pineapple juice blijft noemen en geen ananas sap. Klinkt ook lang niet zo lekker.

• 14 September 2009 - 08:25

Frederiek:

Ha Monique,
    Nou zo te lezen heb je het wel naar je zin. Lekker eten begrijp ik , dat is wel eens anders geweest.Leuk in bootjes varen , prima lijkt me . geniet ervan groetjes Frederiek

Verslag uit: Indonesië, Samosir

Vakantie 2009 - Indonesie

Rondreis door Indonesie (Sumatra - Java - Bali - Lombok).