Amsterdam - Malaga - Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Monique - WaarBenJij.nu Amsterdam - Malaga - Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Monique - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Malaga - Ronda

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 September 2021 | Spanje, Ronda

Dag 1 De taxi om 1:30 besteld en die was keurig op tijd. We zijn heel snel op Schiphol. Voor Transavia moet ik naar vertrekhal 1. Bij 1 van de apparaten kan ik een label printen voor de bagage, maar de plek om je bagage in te leveren is nog dicht. We worden naar weer een andere hal gestuurd. Daar wordt ik nogmaals ingecheckt, had ik thuis ook al gedaan, en wordt een nieuw label geprint voor de bagage. Ook wordt er gecontroleerd of ik de Spaanse gezondheidsverklaring heb. Die voor Schiphol wordt niet naar gevraagd.
Gek om niet door de paspoortcontrole te moeten. Natuurlijk wel controle van de handbagage. Daar is het heerlijk rustig. Veel winkels zijn nog dicht. Omdat je overal een mondkapje op moet maar naar de Starbucks om koffie. Daarnaast kon je gewoon zitten zonder het kapje. Ik ben natuurlijk veel te vroeg. Dus wel een tijdje gezeten voordat het te druk werd.
Bij de gate, C18, is voldoende plek. Zie wel wat mensen waarvan ik denk dat ze misschien ook met Djoser gaan. Later blijk ik het van een aantal wel goed te hebben. Ik zie ook iemand die heeft meegedaan aan Married at first site. Die zit bij een hele groep die allemaal samen naar de zon gaan. Volgens mij komen ze uit de buurt van Volendam :-) helaas zit ik in een rij met 2 jongens die hun mondkapje niet over hun neus willen doen. Lekker asociaal. Gelukkig slapen ze de hele reis. Het lukt mij ook om 2x een uurtje te slapen tijdens de vlucht van 3 uur.
We landen een kwartier te laat in Malaga. M.b.v. de QR code van de Spaanse gezondheidsverklaring en die uit de Corona Check app mag ik het land in. Bij de bagage claim is het even wachten op mijn tas. Altijd fijn als die er dan weer is. Buiten staat de reisleider, Peter, met een aantal van de groep.
We rijden in een klein busje in 1,5 uur naar Ronda. Hoop wel dat we een andere bus krijgen voor de langere ritten. Gelukkig hoeven we in de bus geen mondkapje op.
In Ronda dumpen we de bagage bij het hotel. De kamers zijn nog niet klaar. We lopen naar het park en daar doet Peter een paar huishoudelijke mededelingen. Verzameld de telefoonnummers voor een groepsapp. Kan dan gebruikt worden voor de communicatie.
Ik loop met 2 vrouwen uit de groep naar een plein om wat te gaan eten. Al snel zijn we met z’n zessen. De Spanjaarden lunchen uitgebreid. Ik hou het bij de dagschotel, garnalen met knoflook, en deel een tomatensalade met Karen. De tomaten, grote vleestomaten, komen van de boerderij van de familie van het restaurant. Veel smaak.
De winkels gaan dicht voor Siesta. Dus wij gaan ook maar even naar de kamer. Even wat proberen te slapen. Vannacht bijna niet geslapen. Prima kamer alleen en prima bed.
Om 17 uur met een aantal (Carla, Karen, Sarien, Hilde) afgesproken om wat te gaan drinken. De dames willen aan de Sangria. Uiteindelijk ook maar wat Tapas besteld. Even om water naar de supermercado en weer naar hotel. De dames houden ook erg van winkelen.
Om 20:00 gaan we met de groep eten. De Spanjaarden eten ‘s avonds laat en minder zwaar. Smaakt goed en gezellig gekletst met Sippie, Godfried en Annelies. Annelies woont in Middelburg :-)
Half 11 richting hotel. Morgen om 8 uur ontbijt. En we gaan om 9:00 8 km wandelen door Ronda. Hoop dat het goed te doen is met mijn been.

Verslag uit: Spanje, Ronda

Monique