Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Monique - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Monique - WaarBenJij.nu

Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 September 2018 | China, Sjanghai

Dag 14

Vandaag om 8 uur naar de Family Mart om ontbijt. Ze hadden vruchten yoghurt. Lekker, tot nu hadden ze dat steeds niet in de supermarkten die we gezien hebben.
Om 9 uur vertrekken we met de bus om de highlights van Shanghai te bezoeken. De mensen die hun zo’n bezoeken, gaan niet mee. Een ander stel hebben we met koffers het hotel zien verlaten. Het hotel bevalt ze niet en ze gaan vandaag ook niet mee.
Onze eerste stop is de Oriental Pearl TV tower. We kunnen daar naar de hoogste bol. Ik ben vergeten hoeveelste etage dat is. De lift gaat heel erg snel en we zijn zo op 259 m. Daar hebben we een prachtig uitzicht. Dan dalen we een etage af. Dat is de observation platform met een glazen bodem. Het is niet eens zo eng om erop te staan.
Onderaan in de kelder is het Shanghai History Museum. Dat is wel aardig. Allemaal opstellingen met poppen of wat groot uitgevallen poppenhuizen.
Onze volgende stop is Old Town. We bezoeken daar de Yu Gardens/Yuyuan Gardens. Helaas erg druk maar prachtig. Het is weekend en maandag is het moonfestival. Er zijn dus erg veel mensen vrij. Er is ook een stuk met allemaal winkels. Maar dat is nog drukker en ziet er niet spectaculair uit. Wat er verkocht wordt, is ook niet bijzonder.
Vlakbij eten we Dim Sum als lunch. Veel dumplings. Niet allemaal even lekker, maar de meeste wel. In de buurt van het restaurant zijn ook veel plekken waar je dumplings kan kopen. Er staan dan lange rijen met mensen. We zien ook mensen die een grote met krab gevulde dumpling hebben waar ze een rietje in hebben gestoken.
Na old Town rijden we naar Shanghai Jade Buddha Temple. Helemaal achterin is een ruimte waar een buddha van jade staat. Helaas mag er niet gefotografeerd worden. Ook zien we 2 diensten omdat er iemand is overleden. Zingende monniken, verbranden van spullen in rode zakken en verbranden van een foto.
De volgende stop is de French Concession. Dat is een wijk met traditionele shikumen huizen. Mooie panden met trendy winkels en horeca. We leuk om te zien. We hebben ook wat tijd om even koffie te drinken. Het is inmiddels 5 uur.
De volgende stop is de Bund. We gaan nog een tocht met een boot maken. We moeten wel even wachten tot 16 uur dus lopen nog een stukje langs het water. Om ca. 18:30 kunnen we in de rij voor de boot. Eindeloze lange rij met veel toeristen. Op de boot is het haasten naar het bovendek zodat we aan de reling staan. Op de andere deks kan je tegen betaling zitten met een drankje. Een duur drankje. Gelukkig hebben wij goed zicht; daar zijn de mensen achter ons wat minder blij mee. Inmiddels is de zon onder en zien we de verlichtte gebouwen op de Bund en Pudong. Helaas zijn de boten met toeristen ook voorzien van veel en lelijke verlichting. Toch is het wel leuk. Al valt 50 minuten staan na zo’n drukke dag niet mee.
De laatste stop is eten in een restaurant vlakbij ons hotel. Onze laatste avond samen. Zoals dat hoort met speech en envelop voor Paula. Mij was ook nog gevraagd of ik dat wilde doen. Niet echt iets voor mij :-) Als we klaar zijn, kunnen we lopend terug naar het hotel. Voor sommigen niet zonder bezoek aan de Family Mart.
Morgen moeten we uitchecken maar vliegen pas laat. Omdat N langer blijft, mogen we onze tassen bij haar op de kamer neerzetten. En kunnen we ons ook nog opfrissen voordat we om half 7 naar de luchthaven gaan. Maar morgenochtend om 7 uur eerst naar de Bund. Tai Chi en vliegers kijken. En dan ergens een lekker ontbijtje. En nog even uitzoeken waar we nog naartoe willen.
Nu heel moe. Gelukkig zijn ze nu niet met grote kranen op het terrein achter het hotel bezig. Gisteren werd er tot middernacht doorgewerkt en lukte het niet echt om te slapen.

• 22 September 2018 - 16:20

M:

Goede reis morgen!

Verslag uit: China, Sjanghai

Vakantie 2018 - Oost China

Rondreis van Xiamen naar Shanghai.