Ho Chi Minh City - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Monique - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City - Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 November 2017 | Nederland, Amsterdam

Vervolg dag 22
We zijn zowaar precies om 16 uur vertrokken vanaf het hotel. Het is een rit van ongeveer 40 minuten. Er is wel een beetje file maar we zijn toch mooi op tijd.
In de bus krijgen we nog een afscheidsspeech van Ms. Tring. Ze maakt allemaal excuses voor het geval dat ze fouten heeft gemaakt. En we krijgen ook nog een liefdesliedje te horen als afscheid. Wil heeft nog een speech voorbereid voor Gaby. Er is geld opgehaald. Advies is 1 euro per dag. Of iedereen dat gedaan heeft weet ik niet. Gaby geeft nog even aan dat het belangrijk is om door te geven wat je niet goed vond. Dat doet zij ook maar belangrijk dat de ontevreden mensen dat zelf ook doen.
Bij de luchthaven mag Gaby niet mee naar binnen omdat ze geen ticket heeft. Maar zo ingewikkeld is het niet om de check-in bale te vinden. Hij is alleen nog niet open. Er wordt uitgebreid gevraagd of we geen powerbanks of batterijen in de bagage hebben. Want die moeten eruit. Kan me niet herinneren dat dat vorig jaar ook al was.
Bij de paspoortcontrole staan we in een rij die niet opschiet. Is een mevrouw waar blijkbaar iets niet klopt. Dus maar geswitched naar een andere.
Eenmaal binnen zijn er nog volop winkels. Natuurlijk staat alles in dollars aangegeven. Maar ja kan nog wel in Dongs betalen. Ik heb no 30000 Dong. Dat is een dollar zeggen. Er is alleen niks van een dollar te koop :-) Uiteindelijk wordt het een KitKat met matcha. Niet echt lekker.
We kunnen om 19:10 boarden. Het is 2 uur vliegen naar Singapore. Daar hebben we een uur overstaptijd. Helaas vertrekken we wat te laat waardoor het nog krapper wordt in Singapore.
We landen daar om 22:50 en het boarden van de volgende vlucht start om 22:55. Maar het duurt natuurlijk wel even voordat we uit het vliegtuig kunnen. In eerste instantie staat niet zo goed aangegeven waar de C gates zijn. We zijn binnen gekomen op een A gate, terminal 3. De borden geven aan dat het zeker 25 minuten lopen is naar onze gate C1. Dus dat is flink doorstappen. Er rijdt ook een soort SkyTrain. Maar we zien zo snel niet dat we daar ook mee naar terminal 1, gate C1 kunnen. Op een gegeven moment staan er mensen met bordjes voor ons. Die sturen ons naar de SkyTrain voor het allerlaatste stukje. We stappen als laatjes passagiers in het vliegtuig.
Sandy en ik zitten redelijk voorin. De rest achterin. Groepen stoppen ze helaas altijd achterin, en ik had gevraagd om stoelen wat meer voorin. Dat is dus gelukt. Er blijken ook veel stoelen leeg te zijn. Ik kan dan ook schuiven naar een rij met 3 stoelen helemaal voor mij alleen. Dat is nog eens een luxe. Sandy zit naast een lege stoel.
Na een uur krijgen we onze warme maaltijd. Niet zo lekker deze keer. Ik dacht lekker lemon chicken te krijgen. Nou die kip had naast de citroen gelegen denk ik. En er zat aardappelpuree en erwtjes bij. Wel wat anders dan de verwachtte aziatische maaltijd.
Na het eten een slaappil genomen zodat ik mogelijk wat makkelijker kan slapen. Ik ben in ieder geval moe genoeg. Voor me zitten ouders met 2 kleine kinderen. Die vinden het niet altijd leuk en laten dat horen. Maar over het algemeen viel het toch wel mee allemaal. Ik heb in ieder geval heerlijk kunnen liggen met 3 kussens en 3 dekens. Dus in etappes wel geslapen. Maar 1 film gezien uit het grote aanbod. Het is, net als op de heenreis, een heel goed vliegtuig met alles erop en eraan. Het enige is dat er WiFi zou moeten zijn. Ik stel wel alles in maar uiteindelijk wordt, ondanks de WiFi boogjes op mijn telefoon, niks opgehaald en verstuurd. Toch jammer. De vlucht duurt ditmaal 13 uur. Een uur langer dan op de heenreis. Gelukkig gaat het allemaal redelijk snel voorbij. Voor landing in Amsterdam krijgen we nog ontbijt. Dat stelt niet veel voor.

Dag 23
De controles op Schiphol verlopen voorspoedig. Paspoortcontrole voor EU is een doe het zelf poortje. En dat gaat wel snel. Zolang mensen natuurlijk wel de instructies opvolgen. Sandy en ik zijn als eerste bij de bagageclaim. En al snel komen de eerste tassen waar die van mij bij zit. We zijn natuurlijk laat ingestapt in Singapore dus onze bagage lag waarschijnlijk vooraan. Ik ben al blij dat het gelukt is om die ook mee te sturen. Door de korte overstap tijd twijfelde ik of het zou lukken.
Ik krijg al snel een SMS van de taxichauffeur. Die geeft aan dat hij me om 8.15 komt ophalen. Ik geef altijd aan dat ik wat later opgehaald wil worden zodat ik tenminste nog normaal afscheid kan nemen van Sandy.
We zeggen iedereen van de groep gedag bij de bagage. De meeste gaan met de trein naar huis. Een aantal wordt opgehaald. Er zijn geen e-mail adressen uitgewisseld. Ik ben benieuwd of iedereen zijn e-mail adres nog aan zet op de mijndjoser pagina. Want dan kunnen we nog met elkaar mailen om eventueel informatie uit te wisselen. An vraagt of ze mijn blog mag lezen. Ik heb haar gewaarschuwd dat ik gemopperd heb over het feit dat ze vaak te laat kwamen. Daar bied ze op Schiphol haar excuses voor aan :-)
Een zus en nicht van Sandy staan haar op te wachten. Omdat ik nog even moet wachten op de taxi stelt Sandy voor om nog even koffie te drinken. Dat is gezellig.
Om 8.15 loop ik na een telefoontje van de taxi naar buiten waarna de bruine Mercedes station komt voor rijden. We staan nog wel op een paar plaatsen in de file maar ik ben snel thuis.
Thuis de zware tas nog even naar 3 hoog tillen. Want die lap die ik in SaPa heb gekocht het heeft de tas behoorlijk zwaar gemaakt.
Even een broodje eten, douchen en dan een paar uurtjes slapen. Dan kan ik vanmiddag alles uitpakken. En dan vanavond meteen in het Nederlandse ritme. Het zal nog even wennen zijn die 6 uur tijdsverschil. Het is in Vietnam nu later.
Dit was de Indochine reis van 2017. Na het weekend hoop ik de foto’s op www.photomonique.smugmug.com te hebben staan.

  • 14 November 2017 - 18:09

    Henri Janssen:

    Hi Monique,
    Goed te lezen dat je goed thuis bent gearriveerd, welkom thuis in ons klein, koud en nat kikkerlandje! Maar ja, ook wel weer lekker he. Succes met het in het ritme komen en we spreken elkaar spoedig. Doei.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Monique

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 78813

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 08 April 2023

Vakantie 2023 - Japan

19 September 2021 - 01 Oktober 2021

Vakantie 2021 - Andalusië

21 Oktober 2019 - 13 November 2019

Vakantie 2019 - China-Guizhou

09 September 2018 - 24 September 2018

Vakantie 2018 - Oost China

01 Oktober 2017 - 01 Oktober 2017

Vakantie 2017 - Indochina

23 September 2016 - 14 Oktober 2016

Vakantie 2016 - Japan

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Vakantie 2015 - Iran

19 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Vakantie 2014 - Baltische Staten & St. Petersburg

12 September 2013 - 27 September 2013

Vakantie 2013 - Oezbekistan

12 September 2012 - 04 Oktober 2012

Vakantie 2012 - Bolivia & Peru

06 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Vakantie 2011 - Sri Lanka

18 December 2010 - 01 Januari 2011

Vakantie 2010 - Tunesie

06 September 2009 - 03 Oktober 2009

Vakantie 2009 - Indonesie

07 November 2008 - 24 November 2008

Vakantie 2008 - Cuba

08 Oktober 2006 - 29 Oktober 2006

Vakantie 2006 - Syrie/Jordanie

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Vakantie 2005 - China

Landen bezocht: