Tokyo - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Monique - WaarBenJij.nu Tokyo - Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Monique - WaarBenJij.nu

Tokyo - Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Oktober 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Dag 21
Het is de laatste dag in Tokyo. Om 7:45 op en eerst ontbijten in het hotel. Gelukkig heb ik de tas gisteren al ingepakt. We moeten voor 11 uur uitchecken maar voor die tijd ben ik niet terug. Dus het ook meteen uitchecken en de tassen in de hal zetten. Even goed opletten dat ze. Iet te dichtbij die van een groep Chinezen staat. Anders gaat de bagage de verkeerde kant op.
Ik loop met Vera richting het Ueno station. Daar is ook het Ueno park met daarin verschillende musea. Ik wil naar het Tokyo National Museum. Daarvoor moeten we bijna het hele park door. We zijn iets te vroeg maar er staat al een rij om kaartjes te kopen. Maar als het om 9:30 open gaat is de rij snel weg. Ik heb alleen een kaartje voor de main hall dat zijn 2 verdiepingen. Omdat we om 13 uur uit het hotel naar de luchthaven vertrekken, en ik nog wat meer wil doen, is dat genoeg.
In de eerste hal neem ik een foto van een boeddha beeld en meteen komt er een mevrouw aansnellen. Er blijkt bij de kunstwerken die je niet mag fotograferen in het klein een afbeelding van een camera met streep erdoor te staan. Ik had bij de ingang gekeken of er iets stond. Bij alle dingen die ik wel zou willen fotograferen staat helaas een bordje.
Na ongeveer een uur heb ik het wel gezien. Ik loop door het park via de Starbucks naar een tempel. Het is maar 18 graden en dus bes fris. Dus een lekkere warme koffie gaat er wel in. Ik kan alleen steeds de lege beker niet kwijt. Er is zo goed als geen zwerfvuil maar naar afvalbakken moet je vaak ontzettend zoeken. En als je ze vindt is het meteen met allemaal aparte delen. Oor de verschillende soorten afval.
Ik loop naar de Ueno Tosho-gu. Ik bekijk deze gouden tempel van buiten. Er is niet voldoende tijd om te betalen en naar binnen te gaan. Verder kan je toch niet in de shrine komen. En ik heb ook al behoorlijk wat tempels gezien deze reis. Er is ook nog een pagode te zien tussen de bomen door.
Na het park loop ik nog over een soort markt. Er zijn souvenirs te koop maar vooral veel vis. Hele verse vis. Ik denk ook voor Shashimi. We waren daar al eerder snel met Ben over gelopen. Nu kan ik even goed kijken. Aan het eind van de straat is een Matzezukaya, warenhuis, waar ik ook even in wil. Even naar de cookingware en de stationary. Ik zie. Iks leuks bij de cookingware. Bij de stationary koop ik een pakketje met mooi origami papier. Kan ik ook kraanvogels gaan vouwen. In de kelder is weer allemaal eten te koop. Ik haal wat sushi. Oor mijn laatste lunch in Japan.
Een aal terug in het hotel moet ik nog wat spullen in de bagage stoppen en wat spullen eruit halen voor in het vliegtuig. En ik smul van de sushi.
Om 13 gaan we weg. Op de hoek van de straat houden we taxi's aan om naar het Uena treinstation te gaan. Daar gaan we met de trein naar Narita Airport. Dat is ruim een uur met de trein. Het lijkt wel een metro met alleen banken aan de zijkant. We nemen met al die bagage behoorlijk wat ruimte in
Op Narita Airport gaat het even rommelig met inchecken. Een deel van de groep had al online kunnen inchecken. Ik en anderen niet omdat we met een groep waren. Beetje vreemd. Gelukkig krijg ik voor beide trajecten een stoel aan het gangpad en niet te ver achterin.
Ik wissel nog wat Yen terug naar Euro's. Zelfs de munten nemen ze aan en het is toch nog 50 euro. Ik hou nog ongeveer een tientje aan Yen over om te besteden. Veel is er niet. Ze verkopen vooral dure dingen en cadeau dozen met koekjes.
Gelukkig is er gratis internet de we houden ons bezig totdat we boarden.
Inmiddels zijn we in Hong Kong. Het eerste deel van de reis ging voorspoedig. Om 0:25 vertrekken we met de CX271 richting Amsterdam.

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Vakantie 2016 - Japan

Rondreis door Japan met Koning Aap.