Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Monique - WaarBenJij.nu Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Monique - WaarBenJij.nu

Fukuoka

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 September 2016 | Japan, Fukuoka

Dag 3
In etappes geslapen vannacht. Vera en ik zijn het niet helemaal eens over de airco. Ik wil die graag aan omdat het nigal warm is. Zij heeft die het liefst uit. Dus vannacht ging de airco regelmatig uit en weed ik wakker van de hitte helaas. En ik slaap op de plek waar je de meeste last van de airco kan hebben. Jammer, hoop dat het vannacht beter gaat. Van morgen werd ik al om half zeven gewerkt doordat Vera ineens de iPad aan had met harde muziek. Was ook een beetje jammer.
Dus op tijd aan het ontbijt. Om 9.15 kregen we een praatje van Ben. Wat uitleg en een schema met vertrektijden gedurende de reis. Daarna met z'n allen op pad voor de wandeltocht door Fukuoka. Even wennen aan hoe alles hier gaat. En onderwijl wat dingen zien. We zijn eerst even langs het Ohori park gelopen. Daarna richting de lokale koopgoot. Onder een grote winkelstraat door loopt een ondergronds winkelcentrum. Bij een kimono winkel krijgen we wat uitleg. Een kimono kost al snel een paar duizend euro. En dat is goedkoop. Een beetje mooi toch zo'n slordige 30000 euro. Vaal huren mensen die voor bruiloften of er zijn kimono's in de familie. Want ze worden maar een oaar keer per jaar gedragen.
In de koopgoot zit ook het langst bestaande warenhuis van Japan. De Mitsukoshi. In de kelder, zoals in de meeste warenhuizen, allemaal eten. Ik had wel eens het een en ander gezien in het filiaal in Hong Kong. Maar dit was fantastisch. Allemaal plekken met taart, bonbons, salades, sushi, yakitori, etc. Heerlijk zag het er uit. Oh ja, niet te vergeten ook nespresso.
We bezoeken ook een modern gebouw wat aan 1 kant trapsgewijs is gebouwd. Met op alle terassen allemaal bomen en struiken. Prachtig. Ik geloof dat het het ACROS gebouw heet.
Daarna dooe naar Canal City een groot modern winkellcentrum. Lunchen bij een sushi restaurant met lopende band. Steeds een bordje met een plaatje, soms Engelse tekst en de prijs. Via een schermpje voor je neus kan je drankjes bestellen of sushi die niet langs komt. Lekker maar geen hoge kwaliteit. En hele ervaring.
De ochtend viel niet mee. Het is dan tenslotte nog nacht volgens mijn biologische klok. Verder is het ook behoorlijk warm, zo tegen de 30 graden.
Om 1:15 gaan we weer verder. We lopen nog naar een tempel. Mooi. De Japanners luiden dan een klok en klappen 2 x in hun handen. Vervolgens hebben ze dan de aandacht van de goden en wensen iets. Het is het shintoisme. Wat bijna alle japanners aanhangen.
Daarna door een soort winkelgalerij. Vera, Jan en Margot en ik bezoeken nog een klein museum waar iets te zien is over weven. Er was wel wat hulp nodig om het te vinden. Daarna nog een folkart museum. We konden het niet vinden en werden geholpen door 2 meisjes die ons met de google maps op hun telefoon helemaal mee zijn gelopen.
Onderweg naat het hotel lekker bij de Starbucks een frappucino gedronken. En in eeen luie stoel alle mensen op straat bekeken.
Om 18.30 pas weer in het hotel. Even bijkomen en eerste deel verslag geschreven. Per ongeluk meteen gepost.
Om 19.30 met Vera wer terug naar Canal City via het kanaal. Daar staan allemaal eettentjes Yantai waar je kan eten. Specifiek voor Fukuoka. Maar dat si eten en snel weg. Dus uiteindelijk naar Ramen Square om ramen te eten. Betalen en bstellen via een automaat, leuk echt iets van hier. Uiteindelijk eten we dumplings, krokante kip en fried rice. Het kwart voor 10 toen we weer richting het hotel zijn gaan lopen. Een hele tippel. De benen had er moeite mee. De stappen teller geeft bijna 30000 stappen aan. Ongeveer 20 km. Niet slecht. Nu 23.10 en snel slapen. Morgen om 6.45 op.

• 25 September 2016 - 12:58

Lies Leysner:

Wat een pech voor je zo te moeten slapen.
    Dat is slopend. Je was al zo moe van de reis.
    Het is juist zo fijn dat deze voorzieningen er zijn.
    Hoop wel dat je van al het andere kan genieten.

Liefs mama

Verslag uit: Japan, Fukuoka

Vakantie 2016 - Japan

Rondreis door Japan met Koning Aap.