Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Monique - WaarBenJij.nu Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Monique - WaarBenJij.nu

Chengdu

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Oktober 2005 | China, Chengdu

dag 8
s ochtends met het vliegtuig vertrokken naar Chengdu. Ook weer een hele ervaring. Gelukkig was het maar een korte vlucht. Dus we waren al weer op een redelijke tijd in Chengdu. Die middag hadden we voor ons zelf. Helaas moesten we wel weer met een taxi naar het centrum van de stad. We zijn maar weer een begonnen met de Green Ram temple. Je kan er gewoon niet genoeg zien (hier moest een smiley komen maar het toetsenbord klopt niet helemaal). Vanaf de tempel een stuk gewandeld naar het volkspark. Leuk om te zien alle gezinnen die daar de tijd door brengen. Zelf zijn we maar in de theetuin gaan zitten. Daar zat het vol met allemaal oude mannetje en vrouwtjes die thee zaten te drinken. Wij hebben natuurlijk weer veel te veel betaald voor ons kopje jasmijn thee (zeer speciale jasmijn thee wel te verstaan). Maar ja, wij blijven dan ook niet een hele dag zitten met die zelfde kop blaadjes waar je de hele tijd water bij kan gieten.Na het park eerst een bezoekje gebracht aan het beeld van Mao. Veel mensen gaan daar op de foto en maken dan het vredesteken met hun hand. Daarna nog een andere tempel bezocht. De bedoeling was een taxi te nemen maar die konden we niet te pakken krijgen. Dus met z'n tweeen in een riksja. Een hoop gezucht en gekreun natuurlijk want wij samen wegen wel wat. Maar ja, dan moeten ze ook niet steeds vragen of wij in willen stappen. Deze tempel was weer anders. Hier liepen allemaal monnikken rond en dat was wel leuk.Na de tempel terug naar het hotel. Echter er was geen taxi te vinden. En lopen was toch echt veel te ver. Dat is dan wel waardeloos van zover buiten het centrum zitten.
dag 9
Vandaag met een aantal mensen naar de Giant Buddha gegaan in Laushan. Dat was een rit van 2 uur. Maar omdat deze buddha 71 meter hoog is, en oorlellen heeft van 7 meter, leek ons dat toch wel speciaal. En dat was het ook. De buddha is helemaal uit de rotsen gehakt en daar is een aantal jaren over gedaan. Er waren erg veel mensen die op een soort bedevaart waren. Er liep een vrouw voor ons met vreselijke hoogtevrees en we moesten dus eerst toch wel 100 meter naar beneden over allemaal trappetjes. Daarna helaas weer omhoog. Dit ging wel geleidelijk maar toch ook steeds omlaag en weer omhoog. Echt afzien was het voor mij. Ik ben helemaal geen klimmer en vondt het erg zwaar. We raakte ook nog de weg kwijt in het park en hebben daardoor wel wat heuvels extra genomen. Nu ben ik wel trots om mezelf maar toen viel het echt niet mee.dag 10Aan het eind van de dag vertrekken we met de nachttrein naar Lijiang. 'ochtends eerst een bezoek aan het Panda breading centrum van Chengdu. De Panda is schaars en plant zicht moeilijk voort. En in het centrum proberen ze het aantal panda's weer op peil te brengen. Dat lukt niet echt. De panda is lastig en lust maar een paar van de honderdene soorten bamboo waardoor ze in het wild het vaak niet redden. Het was wel bijzonder om te zien. Zelfs nog een babypanda in een couveuse gezien.Na de panda's wederom een tempel bezocht (Tempel van het kostbare licht). Prachtig en toch weer anders dan de anderen. Hier liepen ook veel monnikken en konden we een vegetarische maaltijd nuttigen. Dat hebben we dan ook maar gedaan. Wat ik gegeten heb weet ik echter niet zo goed. Het ging in ieder geval door voor varkensvlees.Om 2 uur waren we terug in het hotel. Nog even tijd om de laatste boodschappen te doen. Om kwart voor 4 moesten we al naar het station. Er moest eten gehaald worden voor het avondeten, ontbijt en daarbij nog wat lekkers. Het is elke keer weer een avontuur om met de trein te gaan. Deze trein was de minst goeie van de 3 die we deze reis nemen. Veel roggelende Chinezen en een vreselijk stinkend toilet. Dus neuzen dicht en niet al te vaak naar de WC. Slapen ging redelijk. Om 10 uur gaan de lichten uit en het was redelijk stil. Het diner bestond uit cakejes en wat fruit.

Verslag uit: China, Chengdu

Vakantie 2005 - China